Systemy B2B
Gdybyśmy mieli opracować wzór na koszty dystrybucji produktów, jedną z głównych oszczędności byłaby automatyzacja, a głównych strat: ręcznie wykonywane prace. Zwłaszcza w przypadku relacji B2B (ang. Business to Business), w których gra idzie o duże woluminy produktów – strat takich nie opłaca się akceptować.
W biznesie, wiarygodność jest tak samo istotna, jak cena. Bez nowoczesnego systemu B2B, ułatwiającego pracę kontrahentom – trudno mówić o wiarygodności. Łatwo za to mówić wówczas o stratach: czasu realizacji, robocizny pracowników, wizerunkowych. Wnioski są proste i zawierają się w zakresie funkcjonalności dobrego systemu B2B. Musi on koniecznie posiadać następujące funkcjonalności:
- sprawdzoną, aktualną informację na temat całej oferty produktowej,
- dostępność platformy online 24/7/365
- możliwość szybkiego wyszukania towaru wraz z możliwością wskazania podobnych produktów,
- wygodną prezentację dostępności towaru (obejmującą stany magazynowe, terminy realizacji i terminy dostawy),
- prezentację cen uwzględniających rabaty zalogowanego lub wskazanego odbiorcy,
- łatwą obsługę transakcji – od rezerwacji, po złożenia zamówienia (z uwzględnieniem takich parametrów jak: minimalna skala zamówienia, minimalne zamówienie dla pojedynczej dostawy, limit kupiecki itp.),
- automatyzację dokumentów handlowych,
- posprzedażowo: wgląd w status realizacji zamówienia, status płatności, reklamacje, czas trwania i zakres gwarancji, zwroty itp.
- wygodną wymianę informacji i dokumentów pomiędzy kontrahentami,
- integrację z systemami ERP i WMS.
Automatyzacja procesu to oszczędności. Więcej zautomatyzowanych procesów = więcej oszczędności. To wręcz matematycznie równomierna zasada, dlatego system B2B oferowane przez Mccom nie tylko usprawniają pracę, ale przede wszystkim zwiększają konkurencyjność firm zmniejszając ich koszty operacyjne.
Nasza platforma B2B została zintegrowana z następującymi systemami ERP i FK:
- Impuls Evo - firmy BPSC
- Navireo - firmy Asseco
- Digitland Enterprises – firmy Digitland
- CDN XL – firmy Comarch
- Optima – firmy Comarch
- Symfonia – firmy Sage
- WFMAG – firmy Asseco Wapro
- Subiekt – firmy Insert
Case study YAMO:
Cel: zwiększenie udziału transakcji i obsługi online w całości procesów biznesowych firmy Yamo; dystrybutora IT posiadającego ponad 5000 partnerów biznesowych.
Realizacja:
Kwiecień 2015 roku – implementacja modułu integracji Dostawców online. Jedno z największych wyzwań Mccom, którego efektem jest zrealizowanie całkowicie automatycznego procesu zakupowego towarów oferowanych od wielu dostawców jednocześnie.
Wrzesień 2014 – rozbudowa systemu b2b o funkcjonalność Program Lojalnościowy
2013 - Budowa strony brandowej Abilite.pl działającej w obrębie jednego systemu CMS produkcji Mccom.
2012 – uruchomienie platformy B2C ataniej.pl dla Yamo w ramach jednego systemu Mccom.
Luty 2011 roku – uruchamiamy pierwszy etap wdrożenia platformy Multichannel Commerce: system B2B.
Wyniki – sprzedaż: Podczas pierwszych 6 miesięcy liczba transakcji zakupowych online zwiększyła się o 28%. Podczas następnych 6 miesięcy wzrosła o kolejne 21%. Obecnie transakcje online stanowią 63% wszystkich transakcji zakupowych Yamo.
Wyniki – obsługa: Podczas pierwszych 6 miesięcy od uruchomienia modułu reklamacyjnego, liczba reklamacji online stanowiła już 36% zgłoszeń tego typu. Po 7 miesiącach przekroczyła 50% wszystkich zgłoszeń serwisowo-reklamacyjnych, znacznie zwiększając wydajność pracy, redukując do minimum korespondencję e-mailową oraz ograniczając liczbę reklamacji nie pochodzących z Yamo.
Podsumowując: systemy B2B pozwalają „zapanować” nad wszystkimi, organizacyjnymi operacjami pomiędzy Tobą a Twoimi kontraktami B2B. Całość procesów przechodzi przez jedną, spójną platformę internetową; bezpośrednio zintegrowaną z systemami klasy ERP. Zysk? Czas pracy, komfort, zminimalizowanie błędów wynikających z czynnika ludzkiego, szybkość realizacji oraz wiarygodność i prestiż.