AktualnościKlienciKarieraKontakt

Jesteś tutaj:Strona główna>Oferta>Rozwiązania dla e-biznesu>Systemy B2C

Skontaktuj się z nami


Napisz: Pokaż email

 

Dane kontaktowe

Systemy B2C

Internet powinien dla ciebie pracować. Bez przerwy i skutecznie.

Fakt 1.: obecnie rynek e-commerce generuje tylko 3,8% przychodów sprzedaży detalicznej w Polsce.

Fakt 2.: jest to więc segment wschodzący – w Europie Zachodniej współczynnik ten wynosi 26,2%, a różnica między tymi dwoma cyframi to spory kawałek sprzedażowego tortu do zagospodarowania. Zostawienie go „samemu sobie” nie wydaje się być rozsądne, zwłaszcza że na przestrzeni najbliższych lat prognozowany jest jego dalszy wzrost z szybkością 24% rocznie.[1]

 

Podstawa: dywersyfikacja kanałów sprzedaży

Uzależnienie 100% przychodów od jednego kanału sprzedaży to ryzykowna strategia. Przykładem mogą być polscy producenci wędlin. Wielu z nich, przywiązanych do tradycyjnej sprzedaży detalicznej, zignorowała wejście do Polski sieci dyskontów i dalej inwestowała w rozwój stacjonarnych punktów sprzedaży. Tymczasem boom na zakupy w supermarketach nie tylko zdmuchnął z rynku tysiące małych sklepów, ale też całkowicie zmienił strukturę przychodów tych, którzy zareagowali w odpowiedniej chwili. Obecnie, w przypadku takich producentów jak np. Pamapol, sieci supermarketów generują 33% przychodu i dwukrotnie przewyższyły przychody ze sprzedaży w małych sklepach.[2]

Nic dziwnego, że zarówno duże sklepy, producenci, jak i konkretne marki, szukając nowych kanałów sprzedaży, najczęściej spoglądają w kierunku e-commerce. Na rozwijanie sklepów online zdecydowała się większość sieci handlowych, m.in.: Alma, Tesco, Empik, u którego przychód z segmentu e-commerce w roku 2011 wzrósł o 51% (rok do roku)[3] czy Auchan. Być może skusiła ich też średnia marża handlowa, która w sklepach internetowych wynosi 21,7%.[4] 

 

Systemy B2C Mccom

Setki transakcji dziennie bez zaglądania do magazynu? Miła perspektywa, którą dobrze znają właściciele rozwiązań e-commerce dostarczanych przez Mccom. Nie gramy o sprzedaż konkretnego elementu, ale o efektywne wdrożenie całej struktury, niezbędnej do skutecznej sprzedaży online. W systemie B2C Mccom elementy czysto techniczne (platformy sprzedaży, sklepy online, portale usługowe, systemy zarządzania, handlowe i wymiany danych, obsługa logistyki) łączą się z działaniami marketingowymi, integracją z popularnymi porównywarkami cen (Nokaut, Skąpiec, Ceneo itp.) oraz portalami sprzedażowymi (Allegro, Amazon),

Platforma Multichannel Commerce Mccom, rozwinięta o indywidualnie zaprojektowane rozwiązania mobilne oraz e-commerce, sprawia, że wszystkie puzzle sprzedażowej układanki znajdują się na swoich miejscach. I dobrze ze sobą współpracują, realizując nawet tysiące zamówień dziennie przy zaangażowaniu w cały proces zaledwie kilku osób.

 



[1]Prognozy dla rynku e-commerce na lata 2012-2016.

 http://www.ekomercyjnie.pl/prognozy-dla-rynku-e-commerce-na-lata-2012-2016-polska-europa-swiat/

[2]Parkiet.com http://www.parkiet.com/artykul/1107058.html

[3]http://www.ekomercyjnie.pl/wyniki-finansowe-grupy-empik-media-fashion-przychody-z-e-commerce-wzrosly-o-51-w-skali-roku/

[4]Raport eHandel Polska 2012

Wybrani klienci:

jmlogo.pnggigabyte.pngsportxxl.pngnt.pngvattenfall.pngnetia.pngvolta.png